Call for dreams! Call for ideas! Call for proposals!

do wszystkich samozwańczych edukatorów, nauczycieli przyszłości, praktyków biznesu i magików wszelkiej maści

 

Latająca Szkoła zaprasza do współpracy. Szukamy osób, które dołączą do latającego ciała pedagogicznego – osób, które chcą współtworzyć ofertę edukacyjną dla ludzi, którzy uczą się zarabiać, robiąc coś, co kochają.

Jesteśmy biznesowym Hogwartem. Nie oznacza to, że zamiast robienia kalkulacji zalecamy palenie białej szałwii. Chodzi o to, że mierzymy wysoko. Uczymy się latać. Rozmawiać ze smokami, tymi wewnętrznymi siłami, które często trzymają nas na muszce i mówią “nie da się”. Uczymy się głębokiego słuchania. Właściwego działania. Słów dobierania. Korzystania z kolektywnej mądrości. I projektowania cudów.

W szkole uczą się projektanci / rzemieślnicy / artyści / edukatorzy / masażyści / terapeuci / prawnicy / trenerzy / specjaliści z różnych dziedzin / właściciele kawiarni / architekci / innowatorzy, osoby, które mają pomysł na własny biznes, ale jeszcze pracują na etacie, osoby, które mają już własny biznes, ale chcą go rozkręcić, osoby, które chcą zbudować silną markę osobistą, osoby, które chcą być lepiej widziane, słyszane i które chcą dobrze zarabiać, robiąc coś co kochają, w czym są dobre i co ma sens.

Są to – przynajmniej do tej pory tak było – osoby wyjątkowo utalentowane, otwarte, świadome i wrażliwe. Dotychczas w 99,5% były to kobiety. Powinnam zatem napisać projektantki / artystki / specjalistki … Nasz język nie zawsze jest przyjazny.

Szkoła w tym roku jest otwarta dla wszystkich.

Trwa 9 miesięcy, od 7 września 2019 do 7 czerwca 2020.

Pierwszy warsztat szkoły odbył się w pracowni plastycznej Agaty Dutkowskiej, w Krakowie, na Zabłociu w dawnej fabryce Miraculum w 2010 roku, a od 2011 roku Agata prowadzi szkołę według własnych autorskich pomysłów, zapraszając do współpracy ekspertów z różnych dziedzin (copywriting, PR, WordPress, storytelling, branding, finanse, networking, social media itp.). W tym roku otwarty “call for /dreams/ideas/proposals” ma intencję dotarcia do osób, które mogą wnieść jeszcze więcej energii, wartości, iskier, mądrości i praktycznego know-how.

 

Działamy online korzystając z takich narzędzi jak Zoom (webinary, interaktywne spotkania w małych grupach w zoom rooms), Facebook, platforma z nagraniami video i audio i pdf’ami, wspólne dokumenty Google doc. Uczestnicy pogrupowani są w 7 osobowe zespoły, które spotykają się offline. Być może w przyszłym roku wprowadzimy 3 osobowe zespoły. W Szkole bierze udział od 100 do 200 osób. Nie udzielamy indywidualnych konsultacji 1:1, tylko omawiamy pojedyncze przypadki „na forum”, wierząc, że to daje dobry efekt – inni uczą się, słuchając.

 

Szkieletem szkoły jest samodzielna praca nad stworzeniem optymalnego modelu biznesowego i jego stopniowym implementowaniem. Uczestnicy mają możliwość konsultowania się z Agatą Dutkowską podczas sesji mentoringowych. Grupa facebookowa działa jak skrzyżowanie latającego think tanku i grupy wsparcia.

 

Szukamy osób, które rozumieją, że w 2019 roku prawie cała “klasyczna wiedza” jest dostępna za darmo w sieci i które są w stanie projektować doświadczenia edukacyjne na miarę dzisiejszych czasów. Szukamy osób, które rozumieją, że uczenie to przede wszystkim budzenie i utrzymywanie ciekawości i zaangażowania. Szukamy osób, które potrafią zarażać. Szukamy osób gotowych dzielić się swoją “wiedzą kuchenną”, czyli praktyką i doświadczeniami “od kuchni”. Uczestnicy nie są w Latającej Szkole dla dyplomu, ale dla efektów.

 

Nie aspirujemy do przekazania całej wiedzy dotyczącej wszystkich aspektów prowadzenia własnego biznesu, od podatku PIT-5 po algorytmy Instagrama. Chcemy przede wszystkim wspierać uczestników w samodzielnej zdolności zdobywania wiedzy i podejmowania dobrych decyzji. Chcemy w równym stopniu nauczać, jak i oduczać. Większość z nas została “zaprogramowana” w sposób, który bardzo utrudnia bycie delfinem biznesu, istotą mającą otwarte serce i gruby portfel.

 

Mamy alergię na popularne w biznesowo-rozwojowych kręgach slogany i tanie coachingowe chwyty. Cenimy wszystko, co jest autentyczne i podparte osobistym doświadczeniem.

 

Szukamy osób gotowych zaproponować coś w następujących obszarach:

OPOWIEŚCI

Czasem wystarczy opowiedzieć historię. Swoją historię. Żadne wymyślne szkolenia/kursy/warsztaty nie dorównają dobrze opowiedzianej historii. Tylko tyle. Jesteśmy otwarci na siedzenie przy wirtualnym ognisku.

INSTRUKCJE

Czyli wytłumaczenie krok po kroku, jak się coś robi. Jak zamieniać fanów i followersów w klientów. Jak stworzyć dobry landingpage. Jak przygotować się do wizerunkowej sesji foto.

WYZWANIA

Rodzaj interakcji z grupą polegający na zaprojektowaniu zadania, monitorowaniu efektów, a następnie udzieleniu informacji zwrotnej.

WYKŁADY

Nie takie na których się ziewa, tylko takie na których mowa o DOBRYCH PRAKTYKACH (co działa, co nie), albo analizuje się STUDIA PRZYPADKÓW (Jak odróżnić słabą stronę www od dobrej? Jak wyglądają dobre reklamy facebookowe? Co sprawia, że dana oferta jest świetnie napisana?)

AMA

Czyli “ask me anything”. Jesteś ekspertem z danej dziedziny i możesz nam poświęcić dwie godziny. Prosisz o pytania i przesłanie ich wcześniej. Następnie odpowiadasz na nie podczas sesji webinarowej.

AUDYT

Czyli informacje zwrotne o działaniach uczestników (np. audyt stron www, audyt biznesplanów)

MENTORING

Agata Dutkowska chętnie zrezygnuje z funkcji Jedynego Mentora i poszerzy grono mentorskie o inne ninje. A potem sprawdzi jak się odmienia słowo „ninja”.

BHP

Misją szkoły jest zwracanie uwagi na znaczenie odpoczynku i świętowania w budowaniu własnego rytmu pracy. W ostatnim roku zapraszaliśmy do słuchania specjalnych medytacji, nagranych z myślą o uczestnikach – konkretnie podczas Pełni i Nowiu. Wierzymy w słuchanie rytmów natury i własnego ciała. Wierzymy, że jesteśmy w stanie lepiej pracować, jak jesteśmy w dobrym kontakcie ze sobą i uczmy się regenerować i mądrze obchodzić z energią życiową.

I inne – jesteśmy otwarte na propozycje.

Zakresy tematyczne to przede wszystkim wiedza z zakresu badań rynku, bezinwazyjnego marketingu, budowania społeczności, tworzenia contentu, wykorzystywania mediów społecznościowych do budowania pozycji w sieci, organizacji pracy, znajomości narzędzi on-line, umiejętności wyceny własnej pracy, tworzenia kosztorysów, aspektów prawnych i księgowych, tworzenia stron www, leadmagnetów i lejków sprzedażowych, ale także pracy nad sobą – swoimi przekonaniami, lękami i mocnymi stronami.

I inne – jesteśmy otwarte na propozycje.

Im bardziej szalone i jednocześnie sensowne, tym lepiej. Potraktuj możliwość współpracy z Latającą Szkołą jako przygodę. Nasi eksperci są zachwyceni uczestnikami, ich pomysłami i energią. Niech to będzie piękne doświadczenie dla wszystkich.

Szukamy zarówno mistrzów, jak i starterów i edu-hakerów. W Latającej Szkole jest miejsce zarówno na wiedzę zbieraną przez 20 lat, na know-how zdobyte w ciągu 2 miesięcy intensywnej praktyki, jak i na eksperymenty wymyślone w 20 minut. Liczy się jakość.

Jest takie japońskie słowo shifuku*, które oznacza stan euforii doświadczany przez nauczyciela, jak uda mu się stworzyć wspaniałą sytuację edukacyjną. Wymyśl coś, co wprowadzi Cię w stan shifuku.

*tak naprawdę shifuku nie oznacza euforii nauczyciela, nie ma nazwy na ten stan, shifuku znaczy po prostu „szczęście i radość”, ale tak się składa, że Agata przepada za Sethem Godinem, który często wplata japonizmy w swoje wywody i to jest taki ukłon w kierunku Setha i zarazem mrugnięcie okiem 
Informacja dla profesjonalnych edukatorów/coachów/mentorów itp – jeżeli prowadzisz swoją działalność i oferujesz kursy on-line, konsultacje i inne produkty o tematyce biznesowej, które są konkurencyjne/uzupełniające do tego co robi Latająca Szkoła, to miej świadomość, że jesteśmy zainteresowani pełnowartościowymi edukacyjnymi ofertami, a nie trailerami Twojej oferty. Chcemy pigułkę wiedzy, nie ulotkę reklamową. Jednocześnie efekt promocyjny tworzy się organicznie, jeśli oferujesz coś wartościowego. Jak w świecie dealerów – dajesz dobrą pigułkę, ludzie przychodzą po więcej. Ok, to porównanie jest kontrowersyjne, ale miejmy nadzieje, że oddaje sens.

Zgłoś swoją propozycję do 15 maja 2019 roku korzystając z formularza (kliknij)

fot. Agata Maziarz, Zlot 2017, Kraków