SPRINT strategia social media

22-26 marca 2021

Opracuj w 5 dni strategię, której nie zrobiłaś przez ostatnich 5 miesięcy

15-30 minut dziennie na wypełnienie · grupa na Facebooku · wsparcie Agaty Dutkowskiej
Kopniak do działania! Po 5 dniach jesteś w zupełnie innym miejscu · LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Dla kogo jest ten sprint?

Dla osób prowadzących fanpage na Facebooku lub konto firmowe na Instagramie i doświadczających przynajmniej jednej z przypadłości:

  • wchodzenie na 5 min w celu wrzucenia zaplanowanego posta, kończenie po 50 minutach podziwiania cudzych tatuaży i roślin na parapecie,
  • pustka w głowie połączona z ciśnieniem pod czaszką – trzeba postować, postować, postować, najlepiej regularnie! ale cooooo tak naprawdę ma sens?
  • irytacja na eksperckie rady w stylu “twórz wartościowy content pod idealnego klienta”
  • frustra – poświęcanie dużo czasu na dopieszczanie zdjęć i pisanie, odpowiadanie na komentarze i udzielanie się – niewspółmierny efekt dla biznesu,
  • ciągłe rozkminy – “może jednak powinnam strzelać selfiaki nonstop i fotografować bachory, bo to się podoba, ale mam z tym zgrzyt”
  • długie przerwy w postowaniu i żal, że inni lepiej w tym czasie wykorzystali czas,
  • podglądanie innych i irytowanie się tym, jak dobrze im idzie.

Dlaczego sprint?

 

  • 5 dni pracy rozłożone na bardzo małe kawałki
  • wyraźny początek i koniec
  • super towarzystwo – jakbyś siedziała w wirtualnym co-workingu z najfajniejszymi ludźmi pod słońcem
  • energia grupy, która działa cuda – motywuje i inspiruje
  • codzienne wsparcie Dutkowskiej – czytam / komentuję / rzucam pomysłami / wspieram
Sprint 2

Jak to działa?

Codziennie o 5 rano dostajesz mail z kartą pracy, oprócz tego działa też grupa facebookowa, która po ukończeniu sprintu zostanie zarchiwizowana

Kartę pracy wypełniasz w dowolnym momencie (zajmie Ci to ok. 15-30 min)

Codziennie dostajesz zachętę, aby podzielić się z grupą częścią swoich refleksji według konkretnego schematu (nie jest to obowiązkowe, możesz pozostać anonimową sprinterką)

Interakcje w grupie pomyślane są tak, żeby Cię inspirować / poszerzać Ci perspektywę / pomagać wpaść na rozwiązania na które byś sama nie wpadła

Zdradzę Ci coś – stworzyłam ten sprint też z myślą o sobie

Wkładam w prowadzenie kont na IG i FB minimum energii (co zresztą widać – 12 tys fanów na FB i 3500 na IG – w porównaniu do rekinek biznesowych to niewiele). Moja dewiza biznesowa do minimalizm – pracuj tak, by nie oszaleć.

Mój główny kanał komunikacji od 2011 roku to newsletter. Do tej pory myślałam: „Skoro osiągnęłam swoje biznesowe cele, to nie będę w wolnym czasie kręcić stories, bo wszyscy to robią. Wolę poczytać książkę leżąc na kanapie”. (Aktualnie czytam „Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993” Rafała Księżyka). Tyle, że moje cele biznesowe się zmieniają! Moja oferta się zmienia. Latająca Szkoła łaknie strategii social media, jak kania dżdżu! 

Zanurzyłam się w temat social mediów we wrześniu. Zaczęłam zastanawiać się jak rozbroić słowo „strategia” i przełożyć na bliski mi język konkretnych, inspirujących kroków. 
Zaczęłam krytycznym okiem badać Instagrama – tego wielkiego smoka – pożeracza czasu, który jednocześnie – jeśli wiesz jak na nim latać – może być najlepszym przyjacielem Twojego biznesu i Twojego portfela.

Przeczytałam sporo „poradników”. Kupiłam kurs on-line, który miał być bombą (nie był). W końcu udało mi się stworzyć 5-dniowy proces, który uważam, że ma sens. I powiem szczerze – czekam z wypełnieniem wszystkich pięciu kart zadań na WAS. Po prostu dlatego, że energia grupy to MAGIA. Doświadczam tego za każdym razem, kiedy organizujemy 5-dniową Latającą Szkołę. Mój mózg odbiera wtedy na innych falach.

Mam zamiar być bardzo aktywna na grupie – będę codziennie czytała, komentowała, rzucała pomysłami, dzieliła się swoją perspektywą, wspierała i dopingowała. 

Agata Dutkowska kwadrat

Agata Dutkowska

Założycielka Latającej Szkoły

Od 10+ lat bada zagadnienie “jak prowadzić niszowy biznes i nie zwariować”. Potrafi odpowiedzieć na większość pytań dotyczących prowadzenia biznesu, a jak czegoś nie wie, to się dowiaduje. Uważnie i krytycznie śledzi trendy. Chodząca kopalnia pomysłów, którymi chętnie dzieli się z innymi. Artystyczna dusza, doskonale rozumiejąca dylematy osób, które chcą zarabiać robiąc coś, co ma sens.

Program

Dzień 1 · Złotówki, nie dopaminówki!

Lajki i serduszka są fajne, ale prowadzisz Ty prowadzisz biznes. Czy wiesz, jakie są 3 rzeczy, które odbiorca powinien “odczytać” wchodząc na Twój profil? Pierwszego dnia robimy audyt i prostujemy przekaz, tak aby zbiegał się z Twoimi biznesowymi celami (przy okazji je sobie nazywamy na piśmie)

Dzień 2 · To u mnie działa! 💙

Zamieniamy się w detektywów szukających tego, co do tej pory się sprawdzało, nie tylko w kontekście lajków i zasięgów, ale też frajdy. Gdzie jest ogień? Gdzie jest lekkość? A że robimy to razem - zaczynamy rozpoznawać powtarzające się wzory. Dzień wglądów i przebłysków.

Dzień 3 · To u mnie nie działa 😞

Dzień w którym mówimy “sayonara” temu, co zabiera czas, energię i drenuje. Koniec z karmieniem życiową energią algorytmów, które nie przekładają się na efekt. Zrobisz listę rzeczy, którym świadomie mówisz “nie” - kryterium to nie tylko $$$, ale też wartości - Twój gust, Twój styl, Twoja etyka. Policzysz ile realnie masz czasu na karmienie social smoków.

 

Dzień 4 · Wielki bazar pomysłów

Totalne poszerzenie perspektywy - smakowita lista inspiracji – typy postów / typy stories / typy zdjęć / serie / formaty – siadasz i wybierasz z wielkiego menu to, co pasuje do Ciebie i do Twojego biznesu. W efekcie możesz albo totalnie zwiększyć zakres tematów o których piszesz albo go radykalnie zawęzić. Generujemy pomysły na content na najbliższe 30-90 dni.

Dzień 5 · Strategia na papierze

Wypełniasz prosty formularz, który podsumowuje wszystko i staje się Twoim drogowskazem - do wydrukowania i powieszenia nad biurkiem i wdrożenia.

Cena: 99 złotych

Technikalia + FAQ

u

Jakie są wymagania? Czy trzeba mieć konto na Instagramie i na FB?

Udział wymaga dostępu do maila oraz komputera lub telefonu. Udział w grupie facebookowej nie jest obowiązkowy, ale zalecany.

u

Czy jeśli dopiero zakładam konta na FB lub Instagramie udział ma sens?

Tak. Nie wypełnisz co prawda zadań z drugiego dnia „co dla mnie działa”, ale i tak cały proces będzie dla Ciebie bardzo pomocny na start.

u

Czy w ramach sprintu będą merytoryczne lajwy?

Nie. W ramach Sprintu nie będzie eksperckich webinarów o tym, jak działają social media. Sprint to przede wszystkim struktura, która pozwala Ci podjąć strategiczne biznesowe decyzje oraz kolektywna wiedza, którą czerpiesz od grupy.

u

Czy mogę dostać fakturę?

Tak, oczywiście. Podaj swoje dane przy zamówieniu.

Latająca Szkoła Sp z o. o., ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 5/54, 81-621 Gdynia, NIP 5862319038 | Regulamin sklepu | Polityka prywatności